Food Główna Lifestyle

Czy warto zdrowo jeść?

Na śniadanie odgrzewana pizza z dnia poprzedniego, na przekąskę drożdżówka z pobliskiej cukierni, popita słodziutkim jogurtem, a na obiad powiedzmy chińczyk. Kolacja to jakieś domowe kanapki z przetworzona żywnością i sero lub wędlinopodobnym czymś, a potem już tylko telewizja i paczka chipsów czy paluszków. Oczywiście nie można zapomnieć o butelce gazowanego napoju, kilku kawałkach czekolady czy batoniku (przecież byłeś głodny/a, więc na co czekasz?). Czy nie podobnie wyglądają dni sporej części społeczeństwa? No może jest w tym trochę przesady i wyolbrzymienia, to celowy zabieg, bo tylko wtedy można dostrzec skalę problemu. Zadajemy więc pytanie. Czy warto zdrowo jeść?

Smaczne, oczywiście że smaczne

Czy opisana w pierwszej części teksty żywność jest smaczna? Pewnie tak, ale dlaczego tak się właśnie dzieje? Zastanawialiście się nad tym czasem? A odpowiedź jest bardzo prosta. Jest smaczna, bo wypchana sztucznymi ulepszaczami, aromatami, cukrami i tłuszczem. Wszystko to od czego nasz organizm może się uzależnić. I nie ma się co dziwić, że kolejny raz sięgamy po słodki napój czy słoną przekąskę. Jesteśmy po prostu uzależnieni. I nie byłoby w tym nic złego, gdybyśmy tylko robili to z umiarem i raz na jakiś czas. Nie chcemy również nikomu zabraniać czegoś co lubi, co mu smakuje itp. Każdy z nas ma wybór i sam decyduje co wkłada na talerz. Będziemy ostatnimi, którzy za dany styl życia, ubierania czy odżywiania krytykują innych. Każdy może robić i jeść co mu się żywnie podoba. Bo nam również zdarzają się dni kiedy po głowie chodzi tylko pizza, hamburger czy inne fast foody. Ale nigdy nie jest tak, że codziennie. Raz na tydzień-dwa, to jeszcze chyba nikomu nie zaszkodziło. Amerykańscy naukowcy mogliby wziąć ten temat pod lupę;)

Zmiany są dobre, trudne, ale dobre

Warto jednak pomyśleć ile taka „pyszna” dieta może nas kosztować w przyszłości, bo to że ma skutki uboczne jak otyłość, nadciśnienie, podwyższony cholesterol, to pewne. Pytanie tylko czy lepiej do końca życia brać pigułki czy zadbać prewencyjnie o kondycję naszego organizmu i z głową wybierać nasze menu. Dobra, nie jesteśmy specjalistami od żywienia, ale staramy się przykładać wagę do tego co wrzucamy do naszych żołądków. I nikt nie mówi, że łatwo jest zmienić swoje przyzwyczajenia, które wyrabialiśmy przez lata. Ale już spróbować można, bo to nic nie kosztuje. Zaczynamy od stopniowego wykluczania mniej zdrowych produktów i zastępujemy je bardziej „healthy” składnikami. Czy jest to trudne? Oczywiście, że jest, ale sami zobaczycie, że kiedy podejmiecie taką decyzję, stwierdzicie…hmm, te zdrowsze posiłki nie są takie złe.

bialy-dom-zdrowe-jedzenie-na_19611864

Ruszamy się, ruszamy

Oczywiście tematem tego wpisu jest jedzenie i to czy warto odstawić fast foody i inne niezdrowe przekąski na rzecz diety bardziej zróżnicowanej i zdrowej, dzięki której dłużej cieszyć się będziemy dobrym samopoczuciem i zdrowiem. Chcielibyśmy tylko wspomnieć, że do zmiany nawyków żywieniowych warto dorzucić trochę aktywności fizycznej (na początek 3 razy w tygodniu po 30-45 minut w zupełności wystarczy). I do tego zachęcamy wszystkich bez wyjątku. W końcu po kilku kwadransach jazdy na rowerze, rolkach czy bieganiu łatwiej odmówić tego ociekającego tłuszczem burgera, żeby nie stracić tego co wypracowaliśmy wcześniej. Z drugiej strony nie będą męczyć nas wyrzuty, że przy spotkaniu ze znajomymi pozwolimy sobie na kawałek czegoś mniej zdrowego:)

Pamiętajcie! Wszystko jest dla ludzi. Jeżeli tylko zachowamy zdrowy rozsądek:)

Trzymajcie się!

 

Share

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *