Główna Travel

Bergamo – Italian Dream

Kiedy wybraliśmy się na krótki wypad do Włoch nie było jeszcze naszego bloga, a już od dawna chcieliśmy się podzielić wrażeniami z tego miejsca.

Bergamo. Pewnie większość z was nawet nie słyszała o tym małym miasteczku na północy Włoch, zwłaszcza, że położne jest niedaleko stolicy Lombardii, Mediolanu. I już w pierwszym akapicie musimy powiedzieć – TO BŁĄD! 🙂 Bergamo zdecydowanie bardziej odpowiada naszemu postrzeganiu Włoch, klimatu małych knajpek, kawiarni czy urokliwych uliczek. O samej kawie wspominaliśmy już w poście Kawa.Kawa.Kawa.

Kolejny raz nie chcemy, żeby to był typowy przewodnik. Chcemy pokazać Bergamo z naszej perspektywy, tak by zachęcić was do jego odwiedzenia, zwłaszcza, że przelot z Warszawy czy innego polskiego miasta, jest w bardzo atrakcyjnych cenach praktycznie przez cały rok.

Jeżeli chodzi o dojazd z lotniska musimy przyznać, że byliśmy bardzo miło zaskoczeni, gdyż kursuje tam linia autobusowa, połączona bezpośrednio z miastem w czasie ok 15 minut. Wystarczy zakup biletu w automacie lub w punkcie informacyjnym, w którym zaopatrzyć się można jednocześnie w przydatną mapę miasta. Jeżeli ktoś planuje udać się od razu do Mediolanu, jest to równie proste i szybkie. Autobusy stoją tuż przy wyjściu z lotniska i jadą ok. 1 godziny.

Zdecydowaliśmy się spędzić w Bergamo 3 dni, w tym jeden poświęcić na całodniową wizytę w Mediolanie, jako że jest on oddalony o ok 45 km. Na miejsce do spania wybraliśmy hostel My Room Center 2 (http://www.booking.com/hotel/it/myroom-center-2.pl.html) oczywiście poprzez stronę booking.com. Hostel położony jest 1km od Dworca Kolejowego, więc bardzo łatwo do niego dotrzeć czy to z lotniska czy z centrum miasta. Pierwszą rzeczą, po zameldowaniu się w hostelu, jako że przylecieliśmy dość późno, był krótki spacer po mieście i wizyta w typowej włoskiej pizzerii. Tego właśnie było nam trzeba. Zdecydowaliśmy się na klasyczną margheritę oraz pizzę białą z ricottą. Cieniutkie, ale zarazem chrupiące ciasto, wyśmienity sos i ser – na nic lepszego w danej chwili nie mogliśmy trafić!

Kolejny dzień spędziliśmy na wędrówce po mieście. Chcieliśmy zobaczyć jak najwięcej, zwłaszcza górne miasto, o którym słyszeliśmy wiele dobrego. Wszystko okazało się prawdą, a nawet było lepsze. Klimatyczne, wąskie uliczki, kawiarnie, pizzerie, trattorie i ogrom słodkości powoduje, że naprawdę ciężko się zdecydować na coś konkretnego, ale z jednego prostego powodu – nabiera się ochoty na wszystko w zasięgu wzroku! Wszystko to potęgowane jest dobywającymi się zewsząd zapachami świeżego pieczywa, rozmarynu i innych ziół. Nie ma po prostu takiej opcji jak przejście obok tego bez „małej” degustacji;)

Nasz następny dzień to podróż do Mediolanu. Byliśmy naprawdę ciekawi jak wygląda miasto mody i drogich butików i przyznać musimy, że już pierwszy rzut oka na zaniedbane, szare ulice i bezdomnych śpiących w prawie każdym kącie wzdłuż jednej z głównych ulic trochę nas zaniepokoiły. Później było już odrobinę lepiej, aczkolwiek tłumy turystów przed Duomo Di Milano i drugie tyle „sprzedawców” z monopodami do selfie, bransoletkami, które na siłę chcą sprzedać, nie pozostawiają dobrego wrażenia. Na chwilę samotności nawet nie ma co liczyć. Może to tylko jeden dzień, ale naprawdę to Bergamo zrobiło na nas lepsze pierwsze wrażenie i nie wiemy czy kolejny raz zdecydowalibyśmy się na wycieczkę do Mediolanu.

Ostatni dzień, a w zasadzie pół dnia, spędziliśmy wałęsając się po mieście, upewniając się, że Citta Alta jest naprawdę świetnym miejscem na wypoczynek. Na szczęście pogoda podczas wyjazdu nam dopisała, więc parasol nie był nawet potrzebny, co widać chyba na zdjęciach. Oby w kolejnych podróżach słońce również nam towarzyszyło, bo znacznie umila to takie krótkie wypady.

Zdjęcia, które zobaczycie poniżej są jedynie małą częścią tego co udało się nam uchwycić. Postaraliśmy się wybrać takie, które najbardziej oddają charakter miasta podzielonego na dwie częśći: Citta Bassa i Citta Alta. Miasto dolne i górne, choć to na tej drugiej skupiliśmy większość naszej uwagi.

Jeżeli macie jakieś pytania odnośnie wizyty w Bergamo, chcecie się podzielić swoimi wrażeniami z tego miejsca lub polecić jakieś inne do zobaczenia, piszcie i komentujcie. Będzie nam bardzo miło na wszystko odpowiedzieć:)